Jak pozyskiwać pacjentów do gabinetu psychologicznego?

Mało kto by się spodziewał, że jednym z zawodów przyszłości okaże się między innymi psycholog. Na skutek pandemii wirusa COVID-19 ogromna ilość osób zaczęła potrzebować konkretnego wsparcia psychologicznego. Obecnie e-porady psychologiczne są wykorzystywane przez około 20% społeczeństwa w Polsce. Do lepszych specjalistów nie można się już zapisać, ponieważ mają oni pełną ilość pacjentów. Również firmy zaczęły oferować swoim pracownikom konsultacje psychologiczne jako jeden z benefitów pracowniczych. W końcu w obecnych czasach jest to o wiele bardziej potrzebna forma wsparcia pracownika, niż karta MultiSport. Jednak pomimo tego wszystkiego, na rynku jeszcze nie zaczęło brakować psychologów, chociaż taka sytuacja również może nas spotkać.

Co można robić po ukończeniu psychologii?

Jedną z popularnych form zarabiania jako psycholog jest prowadzenie własnego gabinetu psychologicznego. Nadal potrzebne są także badania psychologiczne kierowców, które sprawdzą, czy dana osoba nadaje się do prowadzenia pojazdu. Testy psychologiczne są potrzebne także w wypadku uzyskiwania pozwolenia na broń oraz prowadzeniu wózka widłowego. Szkoły i inne placówki oświatowe również potrzebują psychologów, jednak już nie w takiej ilości. Zatem najbardziej opłacalną opcją jest rozkręcanie własnego gabinetu. Nie jest to jednak takie proste, bowiem oprócz udzielania konsultacji i porad swoim pacjentom, należy także zadbać o wszelkie inne aspekty związane z prowadzeniem własnej działalności gospodarczej. Jakiego typu są to obowiązki?

Prowadzenie własnej działalności gospodarczej – co trzeba wiedzieć?

Każdy przedsiębiorca musi co miesiąc opłacać ZUS oraz podatek dochodowy. Wymaga to prowadzenia księgowości, którą oczywiście można zlecić doświadczonej księgowej lub księgowemu. Jest to bardzo korzystna opcja, ponieważ liczenie podatków jest czasochłonne, a każda pomyłka może bardzo dużo nas kosztować, w razie kontroli z Urzędu Skarbowego. Oprócz obowiązków księgowych i podatkowych, trzeba także samemu zadbać o to, aby w ogóle mieć klientów. Zatem pojawiają się tutaj takie kompetencje, jak umiejętność tworzenia reklam i promocji. Niektóre osoby sobie z tym nie radzą i wynajmują do tego specjalistów. W przypadku gabinetów psychologicznych dobrze sprawdza się reklama internetowa.

Jeśli działasz tylko na terenie jednego miasta, wówczas na platformie reklamowej Facebooka możesz wprowadzić takie ustawienia, aby Twoja reklama wyświetlała się tylko osobom z tego miasta. Facebook dostarcza ogromnej ilości informacji o użytkownikach, zatem dobranie parametrów do swojej kampanii reklamowej jest dość skomplikowane. Tutaj również zalecam podjęcie współpracy ze specjalistą do spraw reklamy, który ustawi konto w taki sposób, aby reklama była skuteczna i jednocześnie aby nie była zbyt kosztowna. Przykładowo jeśli na jednej wizycie zarabiasz 150 zł, wówczas idealnie, aby koszt pozyskania nowego klienta był niższy niż 100 zł. Tak ustawiona kampania reklamowa przyniesie Ci zyski.